Seychelles EU Connection
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Budget at a glance 2017/2018

Go down

Budget at a glance 2017/2018 Empty Budget at a glance 2017/2018

Post  Sirop14 Fri Nov 03, 2017 12:32 pm

Thursday 2 November 2017
Budget at a glance
- For the year 2018, Government is requesting SCR 7,951 million for spending. This is SCR 30 million more than the total for fiscal year 2017.
- 40% of the total Appropriation is for the Education, Health, Family Affairs and Social sectors.
- A sum of SCR 2.4 billion is allocated for Wages and Salaries.
- Government is funding the introduction of marketing skills allowance for teachers effective 1 July 2018.
- Nurses will be offered a retention allowance of SCR 3,000.
- The Gratuity Scheme benefitting nurses and teachers, amounting to 10% of the total earnings will be effective from 1 January 2018. Gratuity payment is exempted from Income Tax.
- Government should complete 335 houses and allocate 200 plots of land during 2018.
- Main projects in the Education sector: Construction of Ile Perseverance second Primary School, La Rosière Primary School, School of Business Studies & Accounting and School of Visual Arts.
- Construction of DNA Lab, partly financed through grant from India.
- Construction of Fire Station at Anse Royale.
- To install 10,000 LED street lamps across Mahé, Praslin and La Digue by the year 2020.
- PUC to build two 8MW generator sets for Roche Caïman Power station and additional desalination plants.
- Interest rate charged by Small Business Financing Agency (SBFA) to be reviewed from January 2018.
- Importation of commodities through bulk buying will reduce cost of living.
- Government will increase the allowances to Praslinois and Diguois students in post-secondary institutions by SCR 600 paid. Students will receive a minimum of SCR 2,000 per month.
- SPTC must become a self-financed entity. Bus fare will increase by SCR 2 and brought to SCR 7.
- SCR 5 million allocated to PUC to fund a scheme for water tanks and solar water heaters for households.
- Promoting Public-Private-Partnership (PPP) initiatives or partial privatization of entities including L’Union Estate, Indian Ocean Tuna (IOT) and Land Marine Ltd.
- The third phase of the Progressive Income Tax System will take effect from 1 July 2018. Tax-Free threshold at SCR 8,555.50 is maintained. All workers earning up to SCR 35,667 will be paying less tax than previously.
- Artisanal and Semi-Industrial Fishermen will not form part of the current business tax regime. However, they will pay a flat fee as part of their annual license and registration fee.
- The proposal for the Business tax amendments will take effect from January 2019.
- From April 2018, new rates for plug in Hybrid vehicles will be applicable

https://www.facebook.com/todayinsey/photos/pcb.1481858968518575/1481858458518626/?type=3&theater

Sirop14

Back to top Go down

Budget at a glance 2017/2018 Empty Re: Budget at a glance 2017/2018

Post  Sirop14 Fri Nov 03, 2017 5:24 pm

Prezantasyon Bidze pour 2018 - Gouvernman i ekspekte konplet 335 lakaz, fer alokasyon 200 morso later lannen prosen
http://www.nation.sc/article.html?id=256375

Sirop14

Back to top Go down

Budget at a glance 2017/2018 Empty Ceps expresses concerns over Budget 2018

Post  Sirop14 Mon Nov 06, 2017 6:36 pm

Ceps expresses concerns over Budget 2018

The Citizens Engagement Platform Seychelles (Ceps) voiced out its concerns and views on the 2018 budget address made by the Minister for Finance, Trade and Economic Planning, Dr Peter Larose, last week.
Top on its list are the lack of a comprehensive budget approach towards mitigating poverty, the proposed progressive income tax, increase in the public bus fares among others.
It was in a meet-up with the press yesterday that Jude Fred, the vice-chairman of Ceps, provided details on the organisation’s position on the budget.
Mr Fred firstly highlighted Ceps’ disappointment that this time around the civil society was not invited to take part during the budget’s preparation.
“We have often been approached for our two-cents on the matter but unfortunately not this year. We believe that we could have contributed heavily especially since we represent the civil society and have members on grass-root levels.”
One of its possible contributions, Mr Fred continued, would have been the proposal to introduce a fairer and equal progressive income tax although he did acknowledge that the system will also allow workers to have extra money for their expenditures.
“Right now some people are feeling the bulk of unfairness. Everyone should pay their taxes, even if it is only R50,” he explained.
Ceps’ stance that taxes should be paid on all levels was followed by its proposal to increase the minimum wage which currently stands at R5500.
This is because many people have expressed that not much is left from the minimum wage after loans and bills have been deducted hence their needs are not being met.
On its part, Ceps has committed itself to educating citizens on how to better manage their budget.
Meanwhile the platform has declared the slight increase in bus fare from R5 to R7 to be “a reasonable one and well overdue” but also said there is a need for the Seychelles Public Transport Corporation (SPTC) to improve its services  predominantly in regards to lack of buses on certain routes.
He added that SPTC has been relying on a heavily subsidised budget for far too long and the increase is a step in the right direction for it to become self-sufficient.
The car hire scheme also received special mention during the press conference.
Ceps said although it encourages participation and association it cannot condone the pre-condition established that an operator has to be a registered member of the Seychelles Car Hire Operators Association to be eligible for the five-year licence.
According to Mr Fred it is unconstitutional under Article 23 to force someone to be part of any association.
“It states that every person has a right to associate but they also have the right to choose not to associate and they should not be penalised for that.”
The truck association also voiced out their grievances through Ceps as the budget did not address their issues concerning increase in CC and fuel prices which then has to be passed onto consumers.
As for the nurses association, Mr Jude said that the R3000 allowance should be added on the nurses’ basic salary which will facilitate them when they seek out loans at commercial banks.
Ways in which poverty can be alleviated was also sorely overlooked during the budget address and the issue was not brought into prominence.
The sugar tax which was mentioned in the 2017 budget was this time around not mentioned at all and Ceps feels extremely concerned as this was supposed to be one of the elements which would help decrease obesity and other medical illness.
All of these issues will be brought to the attention of the ministry, preferably before the members of the National Assembly begin their deliberations on the budget on Tuesday.

http://www.nation.sc/article.html?id=256410

Budget Address 2018 - Government committed to improving business climate
http://www.nation.sc/article.html?id=256407

National Assembly - Leaders to give their reply to Budget Address 2018
http://www.nation.sc/article.html?id=256406

Sirop14

Back to top Go down

Post  Sirop14 Sat Nov 11, 2017 7:22 pm

Lasanble i koup bidze Departman Lenformasyon par R2 milyon, aprouv pour DICT ek Departman Lekonomi Ble

11-November-2017
Departman Lenformasyon ki tonb anba biro Vis-Prezidan Vincent Meriton in ganny son bidze pour lannen prosenn koupe par R2 milyon apre ki Lasanble pa’n aprouv sa logmantasyon ki i ti pe demande pour met anplas en biro lenformasyon pour piblik e anploy trwa staf anplis ki sa nef ki i deza annan.
Sa R2 milyon ti anplis lo son bidze lannen pase ki ti R3,678 milyon.
Letan i ti propoze pour koup bidze sa departman e kit li avek son bidze parey lannen pase dirizan lopozisyon Msye Wavel Ramkalawan ti dir ki sa departman i bezwen al revwar son travay akoz bokou keksoz relye avek diseminasyon lenformasyon gouvernman i pa pe fer.
Antretan de lezot departman ki osi tonb anba biro Vis-Prezidan -- e sa se Departman Lenformasyon Kominikasyon ek Teknolozi (Department of Information Communications and Technology) DICT ki ti’n demann R59,892 milyon ek Departman Lekonomi Ble ki ti’n demann R33,632 milyon -- zot, zot bidze in ganny laprouvasyon Lasanble.
Vis-Prezidan Meriton ek sekreter prensipal ki reprezant tou sa bann departman ti vin dan Lasanble pour reponn kestyon e zistifye zot bidze yer toudswit apre ki Minis Finans, Komers ek Planifikasyon Ekonomik Dr Peter Larose ti’n fini klarifye bann pwen souleve par bann manm dan zot reaksyon lo bidze.
Ti sekreter prensipal Departman Lenformasyon Msye Denis Rose ki ti reponn lamazorite bann kestyon e donn klarifikasyon bann mann lo sa departman.
Manm elekte pour Anse Etoile, Ahmed Afif, ti anvi sa departman i zistifye zot bidze osi byen ki sa gro logmantasyon e i ti osi anvi konnen si manda sa departman i ankor valid dan konteks fason lenformasyon i transmet ozordi.
I ti anvi konnen lekel bann dimoun ki travay dan sa departman e ki zot fer an term donn pei e popilasyon lenformasyon vi ki i annan ozordi plizyer sours lenformasyon.
Dan son larepons PS Rose ti eksplike ki sa departman i konsernen avek donn lenformasyon gouvernman sirtou dan sa klima aktyel kot lanfaz i lo latransparans, bonn gouvernans ek rann kont, donn lenformasyon dimoun lo travay gouvernman i tre enportan.
I ti fer resorti ki sa departman ti ganny kree an Novanm lannen pase e i annan keksoz ki sa departman i ankor pe fer e pa ankor konplete.
“Gouvernman i annan en responsabilite pour fer konnen ki i pe fer atraver son bann diferan minister, lazans … e sa bann keksoz pa kapab ganny fer an dezord e sa departman i konman en lyezon ant sa bann minister pour fer sir lenformasyon ki piblik i gannyen i korek e byen ankadre ki mannyer gouvernman i sipoze donn sa lenformasyon. Menm si i vre sak minister i annan son bann dimoun ki donn lenformasyon me sa kordinasyon i ganny fer par Departman Lenformasyon,” PS Rose ti eksplike.
I ti osi fer resorti ki sa logmantasyon dan bidze sa departman pe al ver en proze spesyal ki zot pe propoze akoz gouvernman i santi avek fason demokrasi pe ale e fason dimoun i bezwen ganny lenformasyon lo gouvernman ki mannyer i fonksyonnen, son bann plan pour devlopman, nou pe propoze annan en Public Information Centre parey i annan dan plizyer pei e kot tou lenformasyon gouvernman i ava ganny mete pour konsiltasyon par manm piblik ki napa akse avek konpiter oubyen ki pa familye avek rod lenformasyon elektronikman, sa sant ava vin en landrwa kot nenport dimoun ava kapab ale pour ganny led ek lenformasyon ki zot bezwen. Laba ava annan bann white papers e tou bann rapor lo diferan progranm gouvernman e dimoun ava kapab ganny dirize lot kwa ki zot devret fer e kot pour ale pour ganny serten leksplikasyon ki pour lemoman zot bezwen al lo sit web sa bann minister oubyen al on-line me sa biro pou donn piblik en landrwa pour asize pour konsilte bann dokiman avek bi ogmant partisipasyon piblik dan bann progranm gouvernman ek devlopman ki i anvi fer.
PS Rose i dir sa ava redwir lakantite kestyon ki ganny demande akoz lenformasyon ava disponib fizikman.
I ti azoute ki sa proze pe ganny propoze osi an prenan kont ki byento pou annan sa lalwa drwa a lenformasyon ki ekspekte pase e sa ava en mwayen pour donn dimoun akse avek lenformasyon dan en fason fizik dan en landrwa piblik.
Msye Afif pa ti konvenki par sa larepons e i ti ensiste ki i pa vwar nesesite en tel proze me PS Rose ti ensiste li osi ki lo pwennvi gouvernman i annan nesesite pour annan en tel biro akoz bokou dimoun i konsilte gouvernman pour demann lenformasyon ki Lasanble pa okouran e ki i annan en laswaf pour dimoun ganny bann tel lenformasyon.
I ti osi fer resorti ki menm si bann minister i annan sa bann lenformasyon nou konn tre byen difikilte ki annan pour nenport manm piblik ki anvi ganny akse avek sa bann lenformasyon ki zot bezwen ler zot anvi e sa biro pou fasilit sa pour zot.
I ti dir ki pour lemoman sa departman i anploy nef (9) dimoun enkli bann staf sipor me i ekspekte anploy trwa lezot dimoun pour travay spesifikman avek sa biro ki i anvi etabli.
Plizyer lezot manm ki ti pran laparol lo sa size pa ti konvenki par sa bann leksplikasyon e manm elekte pour Mont Buxton, Msye Gervais Henrie, ti dir ki sa biro i devret fermen e sev gouvernman apepre 2 a 3 milyon roupi e redeploy bann staf.
I ti donn plizyer rezon akoz e parmi i dir depi i egziste sa departman pa ankor kapab met anplas dan servis piblik bann lofis zofisye kominikasyon pour permet transmet byen lenformasyon gouvernman e fer ki a lonterm pa ti pou bezwen annan sa departman.
I ti azoute ki sa departman i depans en gro sonm lo consultancy kan sa departman i annan special advisors ki ti kapab fer sa travay.
PS Rose ti fer resorti ki travay special advisors napa nanryen pour fer avek travay consultancy e i ti fer resorti ki sa bann dimoun ki travay dan sa departman i bann profesyonnel ki ti deza travay dan gouvernman oparavan e zot lapey i lo en serten nivo e zot bezwen ganny peye dan en fason rezonnab.
Ti annan bokou lezot deba lo sa size e bann manm ti ensiste ki zot pa konvenki lo travay sa departman e bidze ki i pe demande me PS Rose ti eksplike ki i pa neseserman ki tou dimoun i konpran e swiv travay sa departman oubyen zot pe tant pou oubliye e i ti fer resorti ki sa departman i osi annan manda pour ed lezot lazans konsernen avek lenformasyon, aranz, poli zot lezislasyon e anmenn bann lamannman devan Lasanble.
I dir sa lannen zot in fer bokou konsiltasyon lo lalwa a drwa lenformasyon, konsiltasyon e travay lo Lalwa SBC, Lalwa NISA parmi lezot ankor e tousala in pran bokou letan e zot annan plizyer lezot travay ankor ki petet pa neseserman kler e ki zot pa kapab fer tou sa kantite travay dan en lannen.
Lo son kote manm elekte pour Mont Fleuri Msye Jean François Ferrari ti dir ki annan en tel biro lenformasyon piblik i kapab servi enpe lespas dan biro Mer Lavil e sa ava permet gouvernman fer en lekonomi R2 milyon e i ti eksprim lapresyasyon pour travay ki i pe fer lo Lalwa Drwa a Lenformasyon me li osi byen ki dirizan zafer gouvernman Msye Charles de Commarmond ti propoze ki tou sa bann lazans ki donn lenformasyon parey NISA, SNA zot vin ansanm.
Me PS Rose ti eksplike ki Departman Lenformasyonsa ki i fer i diferan avek sa ki en zournal i pibliye e sa ki SNA i fer sorti.
Me apre tou sa bann deba sa departman ti vwar Lasanble koup son bidze.
Lendi Lasanble pou kontinyen depouy bidze bann lezot departman ki tonb anba Biro Vis- Prezidan e sa se Departman Lenvestisman, Bord Lenvestisman Sesel, Lenstiti Nasyonal Lasyans Teknolozi ek Linovasyon.

http://www.nation.sc/article.html?id=256494

Sirop14

Back to top Go down

Budget at a glance 2017/2018 Empty SCCI’s reaction to Budget 2018

Post  Sirop14 Mon Nov 13, 2017 7:58 pm

SCCI’s reaction to Budget 2018

http://www.nation.sc/article.html?id=256510

Sirop14

Back to top Go down

Budget at a glance 2017/2018 Empty The National Assembly has frozen over R13 million from the State House 2018 budget.

Post  Sirop14 Wed Nov 15, 2017 2:02 pm

The National Assembly has frozen over R13 million from the State House 2018 budget.

Le Seychellois
5 hrs ·
The National Assembly has frozen over R13 million from the State House 2018 budget.
The freeze concerns the Security and Enforcement allocation, under which the two former presidents and one vice president are receiving certain benefits from the taxpayer’s money.
According to Vice President Vincent Meriton, former Presidents Albert Rene and James Michel get R172,000 per month for their administrative support, and former vice president Joseph Belmont gets R20,000.
On the other hand the widow of Seychelles founding president James Mancham is getting a monthly pension of R70,000.
In total according to Meriton the four are costing taxpayers around half of the sum allocated whereas the remaining is for intelligence work.
LDS MNAs were not convinced of this answer and proposed that a freeze is imposed on that sum.
They argued that since an ex-presidents Pension Bill is scheduled to come before the National Assembly before the end of the year, then it is best to know what is in the bill before they give their approval of such a sum.
LDS Chief Whip Ahmed Afif is of the view that the whole sum of over R13 million is being used to pay for the two ex-presidents administrative support and State House is hiding this fact.
The Security and Enforcement allocation in the State House budget does not include the ex-leaders pension.

Facebook Source

Sirop14

Back to top Go down

Post  Sirop14 Wed Nov 15, 2017 7:21 pm

Bidze Lafors Defans i aprouve me R10m anba saler i ganny ‘freeze’

15-November-2017

• Bidze trwa sant rezyonnal, gouvernman lokal, Biro Prezidan ek Vis-Prezidan i osi ganny aprouve

Bidze 2018 pour Lafors Defans Pep Sesel (SPDF) in ganny aprouve par Lasanble Nasyonal yer pandan sesyon depouy bidze. Me en sonm R10 milyon ki ti anba ‘salaries and wages’ in ganny ‘freeze’ pour lemoman e i a ganny revwar ler sa lafors i rankontre komite finans ek kont piblik dan lasanble (FPAC) dan zot sesyon milye lannen.
Alor bidze ki ti’n propoze pour departman defans, en sonm R293 milyon 7 mil 630 i reste parey me selman avek en ‘freeze’ lo R10 milyon anba saler.
Antretan Bidze 2018 pour sa trwa ‘regional centres’ -- Reflecs 3, National Information Sharing and Coordinating Centre (NISCC) ek Regional Centre Overseas Coordination (RCC) ki tonm anba Minister Home Affairs -- ti osi ganny aprouve yer.
Lezot ki Lasanble ti aprouv zot bidze yer ti departman gouvernman lokal, lofis Prezidan ek pour Vis-Prezidan.

Lafors Defans
Sa desizyon pour tenir sa morso larzan R10 milyon ti pran apre ki FPAC ti zwenn SPDF dan sesyon prive vi ki sa departman i annan serten sekter ki sansib ki pa permet konsiltasyon fer an piblik. Prezan dan lasanble pour eklersi bann manm lo rezondet sa bann larzan ki lafors ti pe demande ti Vis-Prezidan Vincent Meriton ki reprezant biro prezidan ki lafors defans i tonm anba la e Kolonnel Michael Rosette lo kote SPDF.
“Avek FPAC ti osi annan trwa lezot manm ki ti prezan – Simon Gill, Clifford Andre ek Sandy Arissol. Nou’n ganny sans pour nou kestyonnen e ganny lenformasyon lo serten laspe dan SPDF lo zot bidze. Mon kapab dir ki lanfaz prensipal ti ganny mete lo ‘salary and wages’, lo lapey ek larzan lo tou bann keksoz ki ti enkli gratite, lezot peyman etc. SPDF in donn nou serten lenformasyon ki nou kapab dekri konman sansib e ki mon pa pou partaz avek lasanble isi. Me sa ki nou’n tonm dakor se ki en sonm R10 milyon anba ‘salaries and wages’ nou ‘freeze’ li ziska ki nou fer ‘mid-year review’ kot nou ava pe dyaloge avek SPDF atraver FPAC. E la nou ava regarde ki pozisyon egzak, si sa larzan pou kontinyen reste ‘frozen’ ouswa si serten alokasyon i a ganny fer,” Wavel Ramkalawan, dirizan lopozisyon e osi tyermenn komite FPAC dan lasanble ti fer resorti.
Msye Ramkalawan ti osi fer remarke ki i ankor annan bann eleman dan bidze lafors defans ki bann manm i kapab kestyonnen si zot anvi.
Evidaman bann manm osi ti annan bann pwen konsern ki zot ti met devan tel ki lasirans ki larme i peye kot en onorab ti oule konnen si lafors defans i annan en group lasirans ki travay pour zot ouswa zot ‘tender out’ sa servis. Dan son repons Kolonnel Rosette ti dir ki pour lemoman se Fidelity Insurance ki pe fer sa travay e ler zot kontra i fini lannen prosenn, SPDF i ava ‘tender out’.
Ti osi annan konsern lo kotasyon ek kalite servis ‘maintenance’ lo bann avyon ‘Air Wing’ SPDF kot en manm ti oule konnen vi ki sa lafors napa sa enzenyer kalifye ki mannyer zot kalifye sa bann travay lo zot bann avyon. Kolonnel Rosette ti dir ki sa servis i ganny fer par pei ki ti fourni zot avyon, par egzanp, zot Donnier, e sa i Lenn.
Lo kote repa ki lafors i gannyen ki trwa par zour – breakfast, dezennen ek dinen – Kolonnel Rosette i dir ki i annan serten ‘caterer’ ki zot in met ‘tender’ me i osi annan bann ki lontan zot pe fourni sa bann repa e ki zot ankor la. Ler i annan problenm, lafors defans i a rod en lot.
Lezot pwen ki ti ganny fer resorti ti lo kont SPDF ki tyek i pas par Trezor e fini Nouvobanq kot peyman i ganny fer; lo tim foutbol Red Star Defence Forces ki en onorab ti demande si i pa afilye avek politik vi ki Red Star i siporte par Parti Lepep. Kolonnel Rosette ti dir ki Lafors Defans pa envesti dan sa tim e ki zot depan lo sponsor ek kontribisyon volonter serten dimoun. Sa ki SPDF i fer se donn en pikep larme pour transport bann zwer kot laplenn e retourn avek zot.

Trwa sant rezyonnal
Bidze pour sa trwa sant i ariv en sonm 12 milyon 659 mil roupi 90 sou.
Se Minis Dezinyen, Madanm Macsuzy Mondon, ki osi responsab pour Home Affairs, ki ti diriz sa ‘panel’ sa trwa sant rezyonal avek Msye Joseph Bibi pour Reflecs 3; Ronny Matatiken pour RCOC e Kolonnel George Adeline pour NISCC.
Deba ti konmanse par Clifford Andre ki ti eksprim son konsern lo logmantasyon dan bidze pour sa bann sant ki i ti dir in sorti R2 milyon an 2017 pour ariv R12 milyon pour 2018, en logmantasyon R10 milyon ki li personnelman i krwar i tro signifikan. E sa logmantasyon i plizoumwen lo aste nouvo lekipman, ‘goods and salary’ ek ‘maintenance services’.
Dan son leksplikasyon, Minis Mondon ti eksplike ki sa trwa sant i travay ansanm e zot bezwen en bidze ki zot a kapab travay avek.
“Reflecs 3 pe konsantre son zefor lo devlopman konman sa sant dan la rezyon ki ofer bann ‘training’ e ki annan pour fer avek ranforsman lalwa ek sekirite lo lanmer,” Minis Mondon ti eksplike. I ti azoute ki travay sa sant se pour analiz bann lenformasyon dan nou rezyon e ed enn pti pe avek deteksyon e ed lapolis dan son konba kont bann krim organize lo lanmer. Son travay i osi enkli trafik imen, piratri kot i o milye e ki senkroniz tou avek NISCC e RCOC.
Lo rol RCOC, Minis Mondon ti dir ki rol sa sant se pour koordonn e ofer dan en kapasite rezyonnal annakor avek bann lalwa lokal e anmenmtan annan en entervansyon bilateral e enternasyonal dan sa siperfisi ki son manda i permet li pour li fonksyonnen. E sa i enkli lalit kont krim transnasyonal, polisyon maritim, piratri ek lezot ki annan en danze sekirite ek sovtaz maritim dan larezyon.
“E enn son bann lobzektif se pour promouvwar korperasyon ek koordinasyon, ranforsi kapasite endividyel ek kolektiv, koordonn loperasyon lo lanmer kont okenn menas anver sekirite maritim.
Lo kote NISCC, Minis Mondon i dir ki li i sa sant ki koordon tou lenformasyon dan domenn maritim ki kouver sa siperfisi ki nou apel nou zonn eksklizif ekonomik (EEZ).
“Sa sant i anmenn tou bann akter ansanm dan domenn sovtaz ek sekirite anmer anba en sel twa pour partaz e kordonn tou bann lenformasyon ki li i ranmase,” i ti eksplike.
Pour adres konsern Msye Andre, Kolonnel Adeline ti dir ki sa bann sant i fonksyonn 24er lo 24 e alor zot bezwen transportasyon staf ek lekipman. Zot bezwen aste pikep e se pourkwa sa sonm in monte anba lekipman.
Le trwa zofisye ti osi donn leklersisman lo zot bann proze ki’n planifye pour zot sant respektif reponn a bezwen lokal ensi ki enternasyonal spesyalman lo bann lobligasyon ki’n ganny met lo zot par bann partner enternasyonal ler sant ti ganny etabli.
Lezot konsern ti sorti kot Gervais Henrie kot i ti oule konnen si en lodit entern in fer dan sa bann lazans e se sekreter prensipal pour finans Patrick Payet ki ti dir ki sa pe ganny fer kot bann travay ki’n fer dan lepase pe ganny get ladan. E ki de ki rapor i sorti zot a vwar ki rekonmandasyon ki’n ganny mete.
Dirizan zafer gouvernman dan lasanble, Charles de Commarmond, ti dir i krwar sa bidze pa ase si Sesel i oule vreman delivre lo sa ki pep Seselwa, gouvernman e lo bann lobligasyon enternasyonal ki sa trwa sant in ganny mandate pour fer. Zot koordin ansanm e annan en devwar anmenn lenformasyon lo en nivo pli o posib. I enportan ki nou montre ki nou kapab kontribye ladan apre ki gouvernman angle ek United Nations Office on Drug and Crime (UNODC) par egzanp, in kontribye ladan. I ti dir ki sa bidze i a ed sa bann sant dan ranforsman sekirite, dan lalit kont piratri, drog, krim lo lanmer kot zot a kapab donn lenformasyon lo ki zot fer pour konbat sa bann krim.
Msye Ramkalawan ti koz lo ‘other goods and services’, kot i ti dir ki i vwar bokou bann sif. Me i ti reasir sa bann dimoun lo ‘panel Home Affairs’ i a fer zot konfyans avek lenormite sa travay ki devan zot me zot devret get dan posibilite kolekte reveni atraver sa sant vi ki zot osi zot pe partaz lentelizans.
I ti propoze ki i pran tou sa bann konsern an konsiderasyon ler zot zwenn ‘Home Affairs’ dan ‘mid year review’ kot ansanm zot a vwar konman zot pe ale.

Gouvernman Lokal, lofis Prezidan ek Vis-Prezidan
Minister Gouvernman Lokal in ganny en alokasyon total R133,056 pour 2018 apre ki 24 manm Lasanble Nasyonal ti aprouv bidze sa minister yer bomaten.
Sete Minis Mondon ki ti defann sa bidze ansanm avek son sekreter prensipal (PS) Marie-Celine Vidot, konseye spesyal pour gouvernman lokal Dan Frichot, zofisye proze prensipal Daniel Adeline ek financial controller Marlene Valentin.
Osi prezan ti PS pour finans Patrick Payet.
Dan bidze sa minister i annan en logmantasyon R5.5 milyon pour wages and salaries ki Minis Mondon ti eksplike ki R2.3 milyon pour al anver amelyorasyon bann pos e i form parti revizyon ki’n ganny fer pour scheme of service pour bann support staff dan minister.
Pou osi annan bann nouvo pozisyon ki pou ouver anba sa minister aparti lannen prosen.
“Sekretariyat portfolyo minis dezinyen i osi prezan kouver zafer entern e nou aprezan annan dimoun ki’n transfer pour travay dan sekretaryat minis dezinyen e sa se bann ogmantasyon ki pou annan. Anmenmtan nou osi annan revi saler debaz bann ladministrater distrik (DA),” i ti dir.
Dan sa laliny ogmantasyon pour wages and salaries Jude Valmont ti demande kwa ki’n ganny fer anterm restriktirasyon pour konsolid sa seksyon proze e empower bann project officer.
I ti answit demande si sa bidze i fer okenn provizyon pour peyman litilite tel ki elektrisite lo bann laplenn.
Msye Valmont ti osi demann en kestyon lo la par son koleg Roche Caiman pour enform Lasanble lo logmantasyon dan bidze pour lenplimantasyon bann aktivite ek progranm dan distrik.
Minis Mondon ti dir ki restriktirasyon sa seksyon ki pe zer bann proze dan distrik e zot annan lentansyon anploy plis dimoun pour travay dan sa seksyon ki’n ganny agrandi pour vin en divizyon.
“I annan en logmantasyon pour kapab organiz bann aktivite sirtou pour lazenes dan distrik e i annan en youth animators scheme ki nou pe al enplimante e nou’n ganny en sonm R1.2 milyon pour pey sa bann ankadrer e anmenmtan nou’n ganny R400,000 pour kapab fer plis aktivite dan bann distrik,” i ti dir.
I azoute ki alokasyon pour elektrisite pe ganny konsidere pour bidze lannen prosenn.
Msye Andre ti demann klarifikasyon lo lakantite travayer sa minister i anploye anba R23.9 milyon, lakantite travayer ki resevwar long service anba R25,000 e en sonm R204 ek R245,000 ki tonb anba local consultancy.
Minis Mondon ti dir i annan 149 travayer dan sa minister e ki bann diferan konsiltan ki travay lo nivo distrik e dan head quarters minister.
PS Vidot ti fer resorti ki sa minister in fer fas ek plizyer defi tel ki reparasyon lenfrastriktir bann proze sportif ek lalimyer dan distrik kot menm si i annan larzan dan bidze i annan en mankman kontrakter pour fer sa louvraz.
Waven William ti dir, “Mon pe get bann defi ki zot pe fer fas avek e menm avek sa bidze mon pa war bann problenm pe ganny adrese.”
Minis Mondon ti dir ki i annan en kantite keksoz ki zot anvi fer dan distrik me souvannfwa napa ase resours pour kapab fer tou aktivite me zot anvi donn lankourazman ek resours bann distrik ki zot santi i anvi bouze.
Clive Roucou ti demann klarifikasyon lo ogmantasyon R3 milyon anba maintenance and repair e minis ti dir ki zot in demann enpe larzan anplis pour kapab konmans en seri reparasyon lo bann lenfrastriktir dan ditrik tel ki sant kominoter ek biro ladministrasyon distrik.
Msye Henrie ti demann lo konponan sa bidze ki pour met anplas konsey distrik e lafason ki i afekte travay DA.
Minis Mondon ti fer resorti ki in annan sanzman kot striktir rezyonnal pour konsey distrik e ki son minister pe fer preparasyon pour met anplas pour fonksyonnman sa konsey lo nivo rezyonnal e lenformasyon lo sa pou ganny donnen pli tar.
Vis-Prezidan Vincent Meriton ti defann bidze lofis Prezidan ek Vis-Prezidan kot 11 manm Lasanble Nasyonal ti vot an faver pour bidze R79 milyon e R13 milyon in ganny ‘freeze’.

Source Nation

Sirop14

Back to top Go down

Post  Sirop14 Sat Nov 18, 2017 9:26 pm

Lasanble i aprouv bidze en minister e plizyer departman
http://www.nation.sc/article.html?id=256596

Sirop14

Back to top Go down

Post  Sirop14 Wed Nov 22, 2017 9:12 pm

Lasanble i aprouv bidze Minister Lagrikiltir ek Lapes
http://www.nation.sc/article.html?id=256637

Sirop14

Back to top Go down

Post  Sirop14 Fri Nov 24, 2017 3:56 pm

Post of Trade Attaché dropped

24-November-2017
After a review of the posts of Attaché in Seychelles’ diplomatic missions overseas, the department of Foreign Affairs has decided not to maintain the post of Trade Attaché in the Seychelles’ high commission in London.
The post was being occupied by Jerry Morin since 2016.
A communiqué from the department of Foreign Affairs said that Mr Morin has been thanked for his services and as per normal procedure has been asked to surrender the diplomatic passport that was issued to him prior to his posting.
http://www.nation.sc/article.html?id=256663

Sirop14

Back to top Go down

Post  Sirop14 Sat Nov 25, 2017 7:03 pm

Budget allocations for Home Affairs, Family Affairs and Mayor’s office approved
http://www.nation.sc/article.html?id=256693

Sirop14

Back to top Go down

Budget at a glance 2017/2018 Empty Assembly approves budget for judiciary, SBC, ACCS and various other statutory bodies

Post  Sirop14 Tue Nov 28, 2017 9:57 pm

Assembly approves budget for judiciary, SBC, ACCS and various other statutory bodies
http://www.nation.sc/article.html?id=256723

Budget for MHILT and affiliated agencies approved
http://www.nation.sc/article.html?id=256721

Sirop14

Back to top Go down

Post  Sirop14 Wed Nov 29, 2017 4:47 pm

Lasanble i retir R12,592 milyon dan bidze pour finans Progranm Sosyal Gouvernman
http://www.nation.sc/article.html?id=256740

Sirop14

Back to top Go down

Budget at a glance 2017/2018 Empty Lasanble in aprouv lamannman dan lalwa lo benefis pour ansyen prezidan

Post  Sirop14 Thu Dec 07, 2017 7:33 pm

Lasanble in aprouv lamannman dan lalwa lo benefis pour ansyen prezidan

Lasanble in aprouv lamannman dan lalwa lo benefis pour ansyen prezidan

Sirop14

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down